Blog

Kako da se održava Sajt

Posedovanje sajta ili bloga nosi sa sobom odgovornost.

Ne možete samo napraviti sajt i zaboraviti na njega očekujući da će privući veliku publiku. Redovno održavanje sajta je neophodna ako želite da vaš sajt da bude uspešan

Zašto važno redovno održavati sajt?

Uz redovno održavanje vaš sajt će raditi glatko. Nema Nezadovoljnih posetilaca zato što nešto na sajtu ne radi ili link koju ste postavili je prekinut.

Redovni posetioci traže ono što je novo, tako da im morate servirati nove i uzbudljive informacije, proizvode ili funkcije.

Sajt je podložan hakovanju. Koristeći odgovarajuće programe za održavanje sajta možete preduhitriti ili sprečiti hakovanje.

Postoje neke stvari koje se moraju raditi prilikom održavanja sajta. Bilo da se odlučite da to radite sami ili da zaposlite nekoga za taj posao. Više o tome

2 thoughts on “Blog

  • oktobar 11, 2020 at 9:41 am
    Permalink

    Posedujem sajt na platformi WordPress, sa placenim domenom i hostingom. Vec duze vreme nemam nikakav pristup sajtu. Zasto ???

  • april 21, 2021 at 11:17 am
    Permalink

    Postovani Bogdane, verovatno je doslo do nekih gresaka zbog duzeg ne azuriranja pluginova teme i platforme. Mozete proveriti ako imate nekog iskustva sa vordpress platformom gde se greska pojavila:

    Proverite dozvole (permisije) fajlova i foldera
    Ovo su ispravne permisije nad fajlovima i folderima vašeg sajta (na primer, unutar /public_html foldera):

    Svi fajlovi vašeg sajta treba da imaju permisije 644
    Svi folderi vašeg sajta treba da imaju permisije 755
    file manager cpanel wordpress
    U slučaju da permisije nisu ispravne, možete ih menjati bilo klikom na svaku posebno ili obuhvatanjem više fajlova istovremeno i grupnom izmenom (desni klik, opcija Change Permissions).

    Proverite .htaccess fajl
    U korenu vašeg sajta postoji fajl pod nazivom .htaccess. Ako znate šta treba da imate u ovom fajlu, onda otvorite fajl i pregledajte da li tu sve u redu.

    file manager
    Ukoliko ne vidite ovaj fajl potrebno je da uključite opciju prikaza skrivenih fajlova. To radite u File Manager aplikaciji, u gornjem desnom uglu kliknite na Settings, a zatim štiklirajte Show Hidden Files (dotfiles).
    Ukoliko ne znate ili niste sigurni da li je ovaj fajl ispravan, najpre ga preimenujte (promenite mu naziv) i to će ga isključiti. Na primer, preimenujte ga u .htaccessBEKAP.

    Zatim napravite novi fajl .htaccess i u taj fajl postavite podrazumevani sadržaj koji važi za WordPress:

    # BEGIN WordPress

    RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\.php$ – [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]

    # END WordPress
    Ne zaboravite u ovom slučaju da ste stari fajl sačuvali pod drugim imenom pa istražite o čemu se radi ili kopirajte nešto što vam je potrebno iz tog fajla.

    Proverite mogućnost konflikta u pluginu ili pluginovima
    Ovo se može lako proveriti. Jednostavno isključite sve pluginove i testirajte sajt ponovo. Kako da isključim sve pluginove kada sajt ne radi? Prilično je lako:

    idite u folder /wp-content
    tu se nalazi folder pod imenom plugins
    preimenujte taj folder u pluginsISKLJ (desni klik na folder, zatim odaberite opciju Rename)
    nakon testiranja, ponovo vratite ispravni naziv ovog foldera
    file
    To će isključiti sve pluginove na sajtu. Proverite da li sajt sada radi. Ukoliko sajt radi, znači da je problem u nekom od pluginova. Vratite ispravan naziv direktorijuma – ponovo preimenujte na plugins

    Zatim isključujte jedan po jedan plugin i uporedo testirajte sajt nakon svakog isključenog plugina:

    idite u /wp-content/plugins/
    preimenujte folder plugina koji želite da isključite
    rename
    Kada otkrijete koji plugin pravi problem, možete ga reinstalirati ili ukloniti u potpunosti ako vam nije potreban.

    Proverite konflikt u temi koju WordPress koristi
    Za ovo je potrebno da uključite podrazumevanu temu za WordPress. S obzirom da sajt ne radi, to ne možete obaviti iz kontrolne table već iz cPanela preko aplikacije PHPMyAdmin:

    ulogujte se u cPanel
    otvorite PHPMyAdmin aplikaciju
    kliknite na ime baze koju vaš sajt koristi (ako ne znate koja je to baza, proverite u wp-config.php fajlu jer je tu zapisan naziv baze)
    kliknite na tabelu wp_options
    pronađite redove template i stylesheet, videćete da tu piše naziv postojeće teme koju sajt koristi
    izmenite taj naziv u naziv podrazumevane teme, npr twentytwenty. Naziv možete menjati klikom na opciju Edit ili kliknite duplo na naziv teme da bi se otvorilo polje za upis odnosno prepravku.
    phpmyadmin
    Možete nakon toga testirati sajt i ukoliko sa novom temom radi, to znači da imate problem u temi koju je sajt prethodno koristio.

    Rešenje za ovo može biti zamena teme u potpunosti ili reinstalacija teme. Svakako predlažemo i da kontaktirate autora teme i proverite da li je on upućen šta može biti problem.

    Proverite PHP verziju koju koristite na hostingu
    Ovo radite u cPanel-u u aplikaciji Select PHP version. Preporuka je da uvek koristite ažurnu verziju koju podržava WordPress. Ukoliko iz nekog razloga morate da koristite stariju, proverite samo da li je ta starija verzija uključena i da li su sve potrebne PHP ekstenzije štiklirane.

    php verzija
    Ukoliko niste sigurni da li su sve potrebne ekstenzije uključene, možete kliknuti na dugme Reset to default.

    Uradite debugging WordPressa
    U jednom od grešaka koje se dobijaju, ukazuje se da treba da uradite debaging (engl. debugging). Ovaj proces ne rešava problem u smislu da će sve popraviti automatski, već utvrđuje gde nastaje greška i zabeležiće to u fajlu iz kojeg možete pročitati ili prikazati na ekranu pri poseti sajtu.

    Ovde je zvanično uputstvo za ovaj proces Debugging in WordPress.

    Potrebno je da pronađete wp-admin.php fajl u korenu sajta, otvorite ga za uređivanje i pronađite red koji glasi ovako:

    define( ‘WP_DEBUG’, false );
    deo ”false” ukazuje da je debaging isključen, pa je potrebno uključiti ga izmenom iz false u true, tada će ovaj red izgledati ovako:

    define( ‘WP_DEBUG’, true );
    Ovo će za posledicu imati to da će se greške sada i prikazati na sajtu i moći ćete da ih istražite.

    Da bi greške bile zapisane u fajl, možete dodati ovaj red u wp-config.php fajl:

    define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true );
    Sve greške biće zapisane u folderu wp-content u fajlu debug.log. Kada završite sa istraživanjem, možete ponovo prepraviti sa true na false.

    Proverite error_log fajl na vašem hostingu
    U ovom fajlu se podrazumevano ispisuju greške vezane za razne greške na hostingu ili sajtu. Istražite ovaj fajl i pogledajte šta se tu beleži. Ako je fajl nedavno menjan, videćete to po datumu izmene, velika verovatnoća je da upravo u ovom fajlu piše razlog zbog kojeg vaš sajt ne radi.

    Da li je ovo pomoglo?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.