Copywriting je relativno nov pojam i mnogi ljudi nisu „načisto“ sa tim kakav je to posao i šta zapravo rade kopirajteri. Na samom početku, pokušaćemo da vam najplastičnije objasnimo – ako imate dobru priču ili što bi mladi rekli – „dobru žvaku“, vi možete da prodate bukvalno BILO ŠTA, BILO KOME, BILO GDE!
Recimo, prodajete u svom butiku u gradu, putem web-shopa ili FB stranice najnovije modele farmerica. Iako znamo da postoji izreka da „slika govori više od 1000 reči“, nijedan kopirajter se neće do kraja složiti s tim. Ako je uske farmerke obukla super sexy manekenka, koja pozira na fotografiji u izazovnoj pozi, to ipak neće biti dovoljno da se ovaj proizvod proda u količini koju očekujete.
Zašto?
Pa zato što nedostaje REKLAMNI TEKST, reči koje gađaju „pravo u centar“ logike potrošača i kupaca, i koje će staviti „tačku na I“, nakon čega će biti kompletiran utisak koji ostavlja reklama – zahvaljujući tome, proizvod počinje da se prodaje, svakoga dana sve više i više. Kada se jednom ta lavina pokrene, Vi možete samo da ubirate plodove rada (da ne kažemo – novac), ali ovde je bitno naglasiti – taj prvi kamen, koji je pokrenuo lavinu, pomerio je upravo – KOPIRAJTER!
Internet svet je veoma živ i vrlo brz. Istraživanja pokazuju da ljudi ne čitaju dugačke tekstove, već samo oko 28% onoga što vide na ekranu mobilnog telefona/tableta/laptopa, i upravo iz tog razloga je izuzetno bitno da se napiše kratak, jasan i efektan tekst, koji pruža korisne i zanimljive informacije. Odnosno – BAŠ ONO ŠTO KUPCI TRAŽE I ŽELE DA PROČITAJU!
Dobar copywriter će morati da osmisli najpre naslov koji će privući pažnju – dati ljudima razlog da uopšte ZAPOČNU sa čitanjem teksta. A nakon toga, sledi „borba“ da se održi pažnja čitaoca – ukoliko osoba koja prati tekst oseti da je neko „davi“ sa nepotrebnim informacijama, vrlo brzo će kliknuti na X, zatvoriti „prozor“ i više se možda nikada neće vratiti na taj sajt.
Sigurno ne želite da Vaš sajt tako izgleda – da ljudi dođu jednom i nikada više. Upravo zbog toga Vam na usluzi stoje profesionalni „tekstopisci“, odnosno pisci sadržaja za web sajtove, blogove, reklame, oglase… Oni potencijalnim korisnicima usluga ili kupcima proizvoda daju REASON TO BUY, odnosno navode ih ZAŠTO da svoj novac daju za ponuđeno, i to na REALAN način, tako što objašnjavaju, u kratkim crtama, osnovne karakteristike i prednosti tog artikla – usluge, u odnosu na neki drugi i sličan. Jer, da se ne lažemo, konkurencija na tržištu je ogromna, ma čime da se bavite, a kopirajteri će Vam pomoći da se IZDVOJITE iz mora dosadnih, monotonih i bezličnih pokušaja da se privuku kupci, posetioci, klijenti…
Dobar i uspešan kopirajter je i odličan psiholog, rečima barata savršeno, i poznaje teroriju marketinga. Osim toga, on mora da upozna materiju o kojoj će pisati, tako što se pre započinjanja posla dobro informiše, iz različitih izvora o svim bitnim detaljima.
Angažovanjem dobrog kopirajtera, Vi zapravo pokrećete jednu nezaustavljivu lavinu, zahvaljujući kojoj ćete načiniti sjajan prodor na tržištu; Vaši proizvodi i usluge postaće PREPOZNATLJIVI, tako da korak po korak, Vi gradite svoj BREND.
A to je upravo ono što ste želeli, od samog početka, zar ne?