СЕО водич за 2016. годину

СЕО-2

СЕО експерт и аутор Ранд Фисхкин је рекао: “Добар СЕО није више само СЕО.” Ова реченица је одличан увод у оно што нас чека током 2016. када су у питању машине за претраживање које све чине не би ли нам отежале посао. Или направиле од нас експерте за све. Јер СЕО није више само СЕО, то је сада једна комплексна, мултидисциплинарна трка са временом.

Дизајн и УX

Да видимо мало, колико су различити аспекти дизајна важни за данашње СЕО резултате:

1) Слике, видео и инфографици

Машине за претраживање врше оптимизацију алтернативног текста ваше слике, величине и димензија. Визуали имају значајан ефекат на боунце рате и читљивости садржаја. Будите увек сигурни да сте добро оптимизовали слике и видео снимке ради бржег учитавања странице. Претраживачи ће то јако ценити.

2) Респонзивни дизајн

Модеран, оптимизован сајт, мора бити респонзиван, односно бити прилагодљив свим величинама екрана, што значајно утиче на СЕО резултате.

3) Валидна 404 страница

404 је захтев који корен вуче из ХТТП-а и показује да страна није пронађена због лошег линка, уклоњене странице или погрешно укуцане УРЛ адресе. Најважније код дизајнирања стране 404 је:

  • Реците корисницима да страница није пронађена
  • Пружите им лаку навигацију за излазак са ње
  • Пратите страницу 404 (Гоогле Аналитика)
  • Уверите се да ваша страница 404 није индексирана у Гооглу

4) Попуп прозори

Гоогле кажњава сајтове који имају превише искачућих прозора и реклама. Скоро сви корисници мрзе ове досадне и агресивне видове рекламирања.

СЕО водич

WебСпам

Избегавајте wебспам у широком луку. Погледајмо различите аспекте спамовања које штети вашем СЕРП-у (Сеарцх Енгине Ресултс Пагес):

1) Лош квалитет и неупотребљив садржај

Већина веб страница користи садржај ниског квалитета да би уштедели на новцу и времену. Машине за претраживање овакав садржај не вреднују и не придају им значај што се лоше одражава на СЕРП.

2) Цопyригхт

Избегавајте копирање садржаја и визуала других сајтова. Дигитал Милленниум Цопyригхт Ацт (ДМЦА) ће оборити вредновање вашег сајта на СЕРП-у.

3) Скривен текст

Људи се баве свачиме па тако и додавањем скривеног текста да би повећали снагу кључних речи у претраживачима. Корисник ово тешко може приметити али роботи претраживача успоравају странице које имају овако скривене речи и фразе. Гоогле ово кажњава.

4) Повратни линкови

Анализирајте ваше повратне линкове. Можете повући извештај из Гоогле Wебмастер алата. Имајте на уму да лоши повратни линкови могу штетити вашем сајту.

СЕО за мобилне уређаје

Употребљивост на мобилним телефонима

Сајт кји је прилагођен мобилним телефонима је неопходан јер много корисника данас садржају приступа преко својих паметних телефона. Обзиром на то да је велики број различитих димензија екрана и њихових резолуција, ваш веб сајт мора бити у потпуности респонзиван, односно, мора се лако прилагодити свим екранима на мобилним телефонима.

Пресс & ПР (саопштења)

Највећи број људи верује да прес саопштења не утичу на СЕО јер нема одлазних линкова. Али они ипак индиректно утичу на резултате на претраживачима. Такође подижу видљивост и пажњу читалаца.

Корисничко искуство

Искуство потрошача је следећа велика ствар за СЕО. Потрошачи су заправо они за које градимо тржиште, и све што је потребно да урадите је да прилагодите продају демографији купаца. Оптимизујте ваш сајт за конверзије и машине за претраживање. Обликовање понашања потрошача, биће ваш најбољи резултат.

СЕО кључне речи

Емаил

Гоогле је већ лансирао своју бета верзију за добијање емаила о резултатима плаћене претраге. Емаил је најбољи извор за оптимизацију вашег бренда. За управљање репутацијом бренда, СЕО такође игра важну улогу.

Приступачност

Приступачност сајта подразумева да се корисник лако може кретати по вашем интернет сајту и схвати његову структуру и приступачност информацијама које тражи. Веб сајт мора бити прописно дизајниран и направљен да одржава добар баланс између претраживача и понашања корисника. Морате обратити пажњу на следеће области:

  • Мапу сајта
  • Бреадцрумб
  • Интерно линковање
  • Описи слика
  • Семантичко означавање  (Хеадер, фоотер, артикли, навигација итд.)

Локализација

Локализована оптимизација данас има јак утицај на понашање корисника. То је један од најбољих извора за повећање поверења код посетилаца. Већина људи је још увек збуњена, да ли да врше локалну оптимизацију или не. Ако је ваш бизнис оријентисан ка локалним клијентима, морате урадити оптимизацију зарад боље конверзије.

Неке ефикасне смернице за локални СЕО:

  • Он паге чиниоци такође утичу и на локални СЕО
  • НАП референце (име компаније, адреса и телефон)
  • Верификација од стране Гоогле локалног листинга

СЕО оптимизација

Брзина

Време учитавања странице има јак утицај ка понашање корисника и корисничко искуство, али такође има јак утицај и на СЕО вашег сајта. Просечно време учитавања би требало бити 2 секунде, не више од тога. Покушајте да испуните све захтеве из Гооглеовог водича за убрзавање сајта, “ПагеСпеед Инсигхт гуидес.” Најбоље место да онлине проверите брзину свог сајта јесте wебпагетест.орг.Највећи број проблема са брзином долази од стране сервера. Зато је одабир доброг и поузданог хостинга веома важна за СЕО.

Интернационализација

Ако корисници  са сваке локације и језика могу лако разумети садржај, апликације, дизајн докумената, то показује да је ваш сајт спреман за међународну јавност. СЕО је еволуирао од локалних и регионалних веб сајтова и сада овде можете погледати комплетну листу најчешће постављаних питања око интернационализације

Садржај

Сада смо већ сви чули познату изреку, “Садржај је Краљ” (“Цонтент ис Кинг”). И ово је тачно. Садржај је главни кључ за генерисање продаје у дигиталној индустрији. Али, комплетна изрека би гласила, “Садржај је краљ, али дистрибуција је краљица.” Сада кад је дистрибуција садржаја важан део део СЕО, направите ваш садржај уникатним и интересантним у поређењу са конкуренцијом. Различити сајтови користе и различите стратегије садржаја. Будите свесни важности дистрибуције вашег садржаја.

Значи, садржај + његова дистрибуција = врхунски СЕО.

сео претрага

 

Друштвене мреже

Ако желите да ваша СЕО стратегија буде успешна, онда ваш сајт мора имати пратећу подршку на друштвеним мрежама. То опет не значи да су ваши лајкови, праћења или шерови, добри фактори за рангирање код претраживача. Друштвене мреже помажу да се појача присуство бренда што је добро за СЕО. Покушајте да подигнете релевантност саобраћаја са вашег профила и поста.

Цраwл

Дефинитивно, цраwловање веб страница је обавезан део СЕО стратегије. Цраwлери читају и чувају, а након неког времена ажурирају и поново читају странице да би видели да ли је у међувремену било неких измена које би сачували до новог ажурирања. Нека правила којих би требали да се држите:

  • Ситемап помаже роботима да премреже сајт и требало би да буде у XМЛ или ХТМЛ формату.
  • Избегавајте коришћење 302 привременог редиректовања.
  • Користите екстерни фајл за ЦСС и ЈС да олакшате премрежавање роботима претраживача.
  • Интерно линковање треба бити у ХТМЛ-у, а не у Фласху, ЈС-у или Ајаxу.
  • Региструјте свој сајт у Гоогле Wебмастер алатима и порадите на Гоогле директивама.

Линк буилдинг је обавезан за СЕО. Већина корисника не разуме лако како да направи квалитетне линкове за сајт. Оно што морају да науче је да прављење линкова мора бити везано за оно чиме се они баве, односно, релевантном индустријом. Затим пронађите конкуренцију и пратите њихове повратне линкове који воде до  сајтова са високим степеном ауторитета и градите своје линкове ка њима. Такође, можете пратити њихове кључне речи које привлаче висок саобраћај и оптимизовати ове речи за ваш сајт. Избегавајте спамовање и булковање јер могу лоше утицати на ваш СЕО.

сео цраwл роботи

Рангирање

Један од важнијих делова стратегије за претраживаче је и рангирање у резултатима претраге. Многи фактори су укључени у рангирање за бољу позицију. Ово су неки од њих:

  • Мета Дата
  • Правилна ОнПаге Оптимизација
  • Оптимизација слика
  • Повећајте инвентар садржаја
  • Прављење релевантних линкова

Кључне речи

СЕО је ништа без правилног истраживања кључних речи. Оне су темељ сваке СЕО. Корисници мисле да је последња СЕО кампања најбоља и без одабраних кључних речи. Али то није истина. Стратегија кључних речи се мења са сваким ажурирањем претраживача. Требате да циљате главне кључне речи са њиховим варијантама. Оптимизујте и реченице, такође. Такође водите рачуна о томе да ли се користе у одређеном региону или шире. Немојте користити специфичне изразе за беклинкове, правите варијације да бисте избегли претерану употребу само једне кључне речи.

 

Извор: Адриахост