Шта је Цопywритинг?

Шта је Цопywритинг
Šta je Copywriting

Цопywритинг је релативно нов појам и многи људи нису „начисто“ са тим какав је то посао и шта заправо раде копирајтери. На самом почетку, покушаћемо да вам најпластичније објаснимо – ако имате добру причу или што би млади рекли – „добру жваку“, ви можете да продате буквално БИЛО ШТА, БИЛО КОМЕ, БИЛО ГДЕ!

Рецимо, продајете у свом бутику у граду, путем wеб-схопа или ФБ странице најновије моделе фармерица. Иако знамо да постоји изрека да „слика говори више од 1000 речи“, ниједан копирајтер се неће до краја сложити с тим. Ако је уске фармерке обукла супер сеxy манекенка, која позира на фотографији у изазовној пози, то ипак неће бити довољно да се овај производ прода у количини коју очекујете.
Зашто?

Па зато што недостаје РЕКЛАМНИ ТЕКСТ, речи које гађају „право у центар“ логике потрошача и купаца, и које ће ставити „тачку на И“, након чега ће бити комплетиран утисак који оставља реклама – захваљујући томе, производ почиње да се продаје, свакога дана све више и више. Када се једном та лавина покрене, Ви можете само да убирате плодове рада (да не кажемо – новац), али овде је битно нагласити – тај први камен, који је покренуо лавину, померио је управо – КОПИРАЈТЕР!

Интернет свет је веома жив и врло брз. Истраживања показују да људи не читају дугачке текстове, већ само око 28% онога што виде на екрану мобилног телефона/таблета/лаптопа, и управо из тог разлога је изузетно битно да се напише кратак, јасан и ефектан текст, који пружа корисне и занимљиве информације. Односно – БАШ ОНО ШТО КУПЦИ ТРАЖЕ И ЖЕЛЕ ДА ПРОЧИТАЈУ!

Добар цопywритер ће морати да осмисли најпре наслов који ће привући пажњу – дати људима разлог да уопште ЗАПОЧНУ са читањем текста. А након тога, следи „борба“ да се одржи пажња читаоца – уколико особа која прати текст осети да је неко „дави“ са непотребним информацијама, врло брзо ће кликнути на X, затворити „прозор“ и више се можда никада неће вратити на тај сајт.
Сигурно не желите да Ваш сајт тако изгледа – да људи дођу једном и никада више. Управо због тога Вам на услузи стоје професионални „текстописци“, односно писци садржаја за wеб сајтове, блогове, рекламе, огласе… Они потенцијалним корисницима услуга или купцима производа дају РЕАСОН ТО БУY, односно наводе их ЗАШТО да свој новац дају за понуђено, и то на РЕАЛАН начин, тако што објашњавају, у кратким цртама, основне карактеристике и предности тог артикла – услуге, у односу на неки други и сличан. Јер, да се не лажемо, конкуренција на тржишту је огромна, ма чиме да се бавите, а копирајтери ће Вам помоћи да се ИЗДВОЈИТЕ из мора досадних, монотоних и безличних покушаја да се привуку купци, посетиоци, клијенти…
Добар и успешан копирајтер је и одличан психолог, речима барата савршено, и познаје терорију маркетинга. Осим тога, он мора да упозна материју о којој ће писати, тако што се пре започињања посла добро информише, из различитих извора о свим битним детаљима.
Ангажовањем доброг копирајтера, Ви заправо покрећете једну незаустављиву лавину, захваљујући којој ћете начинити сјајан продор на тржишту; Ваши производи и услуге постаће ПРЕПОЗНАТЉИВИ, тако да корак по корак, Ви градите свој БРЕНД.
А то је управо оно што сте желели, од самог почетка, зар не?