Kada smo krenuli da pravimo sajt i počeli da razmišljamo o optimzaciji prva stvar kojoj smo posvetili pažnju bile su ključne reči. Glavne ključne reči su uglavnom bile korišćene kod konkurencije i to je veliki problem ako hoćemo da se probijemo na glavne pozicije kod googla i kod drugih pretraživača. Naravno kako želimo da budemo na prvim pozicijama takođe želimo i da privučemo pravu publiku kod nas na naš sajt. Taj zadatak preuzimaju dugačke ključne reči.
„Long-tail keywords“ dugačke ili „dugorepe“ ključne reči
Ovaj termin se odnosi na traženje pojmova koji su precizniji i fokusiraniji od jednog širokog pojma. U većini slučajeva, oni čine troje četvoro ili više reči. Ono što je potrebno je nešto što će preciznije opisati neki pojam. Dok se mnogi rugaju tim dugorepim ključnim rečima zbog malog saobraćaja, uskoro ćete saznati da su oni neverovatno vredan alat u dugoročnom periodu. Ovde ćemo započeti razmatranje zašto su „dugorepe“ ključne reči važne za vaš uspeh, a onda vam pokazati kako da ih pronađete sa nekim od neverovatnih alata na dohvat ruke koji se mogu koristiti da ih pronađete.
Zašto su vam potrebne dugorepe ključne reči u vašoj marketing strategiji
Kada neko počinje da traga za nekim, posebnim proizvodom ili uslugom, oni počinju sa opštim crtama u pretraživačima.
Recimo oni traže nešto vezano za masovno popularne franšize Star Vars-a. Počeće sa nečim kao što su „Ratovi zvezda“ pa smanjiti svoj izbor. Sledeće bi moglo biti „Star Vars potraživanja,“ ili nešto slično. Zatim, ta osoba će suziti svoj izbor na određene stavke: „Star Vars kolekcionarske figurice.“ Sada dolazimo do dugog repa ključnih reči.
Ako ste primetili, termini za pretragu su postali detaljniji, kako je osoba dolazila bliže i bliže svog konačnog traženog termina.
Dok širokim pojmom možete pivući dosta ljudi, ipak nećete znati da li su svi zainteresovani za vaš specifičan proizvod. Na kraju, ovi primeri sa dužim ključnim rečima donose konkretne potrošače na vaš sajt u potrazi za stvarima koje vi nudite. To rezultira manjim potencijalnim saobraćajem, ali sa više konverzija i kvalitetom posete.
Korišćenjem dugorepih fraza, dovodite ljude koji su fokusirani na ono što žele i spremni da kupuju kada ga pronađu. Ciljanjem izraza koji govori konkretno o vašem proizvodu ili usluzi, vi privlačite ovaj tip ljudi na vaš sajt.
Prilikom izbora ključnih reči za plaćanje po kliku (PPC) u kampanji, plaćate za svaki klik koji ste dobili kao rezultat tog oglašavanja. Za proste ključne reči, troškovi su veći , ali za dugorepe ključne reči, primetićete da je cena po kliku – znatno niža.
Ako pokušate da se takmičite sa sajtovima koje ciljaju “ Star Vars, “ Nećete imati previše uspeha, to je preambiciono od vas. Umesto toga, vi ciljate svoju specifičnu publiku i dobijate veće parče kolača, kao rezultat.
U knjizi „The Long Tail“ pisac Chris Anderson tvrdi da potražnja postoji za svakom nišom u nekom obliku. Za primer on je koristilio džuboks sa 10.000 pesama. Iako neke od pesama redovno puštane, svaka od njih je puštana u nekom trenutku.
Ovo rezultira novim tipom tržišta koji pokriva svaku nišu i na taj način stvara male, fokusirane – grupe kupaca. Možete pucati na učešće od 1 % u ogromnom bazenu potencijalnih kupaca, ili umesto toga možete da se fokusira na 10% u mnogo manjoj grupi i na kraju biti profitabilni.
Još jedan bonus?
Za ove vrste ključnih reči, nećete morati da brinete o rangu na Google-u , jer je konkurencija za ove duže ključne reči neće biti žestoka. Takođe ne morate da brinete o izgradnji smešne količine backlinkova da bi se rangirali.
Organski domen će učiniti trik i videćete svoje stranice sa ovim ključnim rečima kako lete visoko.